Talenter mot toppen

Er du den nye Aleksander Kristoff, Camilla Herrem eller Sarah Louise Rung?

Drømmer du om å bli verdens beste tennisspiller? Vinne VM med håndballjentene? Få OL-medalje i roing? Delta i Tour de France? Da skal du velge Talenter mot toppen!

Talenter mot toppen (TMT) er utdanningsprogrammet for deg som virkelig ønsker å satse på idretten din. Du er blant de beste i din årsklasse i din idrett, og har viljen til å legge ned arbeidet som trengs for å nå toppen. Vi hjelper deg på veien!

På TMT får du personlig oppfølging fra de fremste trenerne innenfor din idrett, og det idrettsfaglige innholdet blir kvalitetssikret gjennom Olympiatoppen. Vi lar deg kombinere idrett og skole under optimale betingelser, og forbereder deg på det som kreves for å prestere på et internasjonalt nivå.

Målet med Talenter mot toppen er å

• legge best mulig grunnlag for å nå internasjonale prestasjoner
  • sikre dagens og framtidens toppidrettsutøvere muligheten til å kunne kombinere toppidrettsutvikling med utdanning
  • skape et unikt læringsmiljø for elever og lærere
  • bidra til å få fram utøvere til et høyt nivå innenfor en trygg ramme, forankret i kjente omgivelser

Opptaksvilkår

Vedleggsskjema

Søknaden må være ferdig utfylt og sendt innen 1. mars!

Svithun - vi utvikler talenter