Fotball

Tilbys på Toppidrettslinjen, Talenter mot toppen (jenter) og Idrettsfag

Hvorfor toppidrett fotball på St. Svithun vgs?

• For å gi elever en mulighet til å utvikle seg som mennesker, positivt og varig. Uansett hvilket nivå elevene når, er det en seier hvis de etablerer sunne, gode verdier, gjør sitt beste og har det kjekt underveis.
  • Vi har et spesielt fokus på samarbeidsevner, motstandsdyktighet, lærevillighet, respekt og selvregulering.

Birger Meling Fredrik Hagen, Dagsavisen

«Jeg hadde tre kjekke og lærerike år på St. Svithun, med et veldig godt læringsmiljø både hva angår skole og fotball. Om det var skole, basistrening eller fotball man drev med, var alt en intern konkurranse mellom elevene. Sammen med dyktige og engasjerte trenere «pushet» de meg til å yte det lille ekstra, og hjalp meg til å bli en bedre utøver i løpet av de tre årene»

Birger Solberg Meling,
St Svithun 2010 – 2013,
Rosenborg og landslaget

Hvordan gjør vi det?

• Vi legger til rette for mestring og feiling ved å «se alle».
  • Vi legger til rette for gode prestasjoner ved å utfordre hverandre og ved å fokusere på hver enkelt elevs utvikling.
  • Vi skaper idrettsglede ved å engasjere oss.
  • Vi skaper et godt sosialt miljø hvor alle «spiller på lag».

In my heart of hearts it’s not really trophies that motivate me, it’s the chance to create good relationships with my players. I like people. And I want them to like me.

Pep Guaridola

«Mine tre år på St. Svithun har vært med å forme og utvikle meg som person, både på og utenfor banen. Gjennom tett oppfølging med gode trenere har jeg tatt store steg som fotballspiller. Det har vært tre fantastiske år, ikke minst sosialt, i en utrolig kjekk treningsgruppe.»

Andreas Rosnes, St Svithun 2013-2016,
Sola A-lag og college i USA

For informasjon om inntak, prøvetrening eller andre spørsmål kontakt Kjerand eller Christer. Se kontaktinfo under Trenere fotball