Bibliotek

Skolens bibliotek finner du i læringssenteret. Her er det mulighet for å jobbe med fag enten alene eller i grupper. Her finner du en engasjert bibliotekar som gjerne hjelper deg med lesetips til både fritid og fag. Vi har et utvalgt av skjønnlitteratur, faglitteratur, tidsskrift og tegneserier i hyllene. Vi har også bøker på de fremmedspråkene som skolen tilbyr. Biblioteket er i samme lokale som kantina, men her skal det være rom for læring og fordypning. Ta hensyn til hverandre. Ønsker du å se på film eller høre musikk, bruker du øreplugger eller velger et grupperom.

Bilde av statue i læringssenteret - Klikk for stort bilde

Biblioteket er en del av skolens pedagogiske tilbud. På St. Svithun bruker vi referansestilen APA med parenteser i teksten. I tillegg føres en fullstendig kildeliste til slutt som ordnes alfabetisk. Vi bruker kildekompasset som verktøy i kildeføringen.

Les mer om kildeføring på kildekompasset